Visma OneStop Reporting är ett molnbaserat verktyg för att skapa rapporter, budgetar och analyser. Det är integrerat med Visma.net och ger dig full insyn i din verksamhet.
Skräddarsy egna rapporter eller använd färdiga mallar baserat på dina specifika behov. Genom att använda drag-and-drop-gränssnittet kan du enkelt dra och släppa element som tabeller, diagram och formler för att bygga rapporter med relevant information.
Systemet erbjuder även funktioner för konsolidering av finansiella data – något som är särskilt användbart för företag med flera dotterbolag eller enheter där det krävs en sammanställning av finansiell information på koncernnivå. Processen kan automatiseras via systemet, vilket sparar tid och minskar felmarginalen.
I systemet finns det möjlighet att skapa koncernrapporter som visar sammanfattad finansiell information för en hel koncern. Här inkluderas konsoliderade resultatrapporter, kassaflödesanalyser, balansräkningar och andra relevanta rapporter för beslutsfattande.
Använder du andra system från Visma, som exempelvis deras bokföringssystem, kan du integrera data därifrån på ett enkelt och smidigt sätt. När du integrerar data till OneStop Reporting kan systemet bidra till en enklare process för att sammanställa och analysera data från flera olika källor.
Vill du ta din verksamhets rapportering till nästa nivå med OneStop Reporting? Tredjepartsaktörer som Cloud Connection kan hjälpa dig att komma igång smidigt och effektivt. De kan hjälpa till med: